Bolia Vás kĺby?

Krém motion free

Bolesti kĺbov nepatria len k pokročilému veku

Medzi obávané ochorenia, začínajúce už aj u ľudí nad 20 rokov, patria ochorenia pohybového ústrojenstva. Nakoľko sú tieto spoje kostí plne využívané, mnohokrát dochádza k ich opotrebovaniu, čo spôsobuje nepríjemné pocity nielen pri chôdzi, ale niekedy aj v pokoji. Druhou príčinou ich vzniku môže byť aj zápalový proces.

Vo svojom živote však netrápime len koleno, ale namáhame aj bedrový a ramenný kĺb, ruky, prsty rúk, zápästie, palce na nohách, lakte, ale aj celú chrbticu, čo môže pri ich presilení spôsobiť pálčivú bolesť. Ich liečba býva veľmi namáhavá a nanešťastie sa v mnohých prípadoch nedá uskutočniť nič iné, ako chirurgický zákrok. Viac o možných liečebných postupoch vám prezradíme nižšie. Rovnako sa dozviete aj to, aké príčiny majú na svedomí nielen bolesť kolena, ale aj tú v iných kĺboch na našom tele.

Postihnuté kategórie

Ľudia si najčastejšie myslia, že bolesť kolien a iných kĺbov (najčastejšie bedrových) sa prejavuje len u staršej vekovej kategórie. To však nie je pravda, nakoľko ju často pociťujú aj mladí ľudia vo veku už od 20 rokov. Dôležité je ale zmieniť, že pozornosť si nevyžaduje len tá bolesť kĺbov, ktorú pociťujete napr. pri drepe, pri športe alebo pri chôdzi, ale aj tá, ktorú pociťujete aj v kľude počas noci.

Nepríjemný pocit v boľavej oblasti môžu sprevádzať aj iné príznaky, dokonca aj pukanie, praskanie či pichanie, ako z vonkajšej, tak aj z vnútornej strany či pod kolenom vzadu. Tento symptóm značí, že je skutočne najvyšší čas zájsť za odborníkom, ktorý nariadi potrebnú liečbu. Nie vždy to musí byť ortopéd, niekedy sa využíva aj odborná pomoc neurológa. Dôvodov vzniku tohto onemocnenia je viacero a nižšie vám ich samozrejme priblížime.

Dôvody vzniku

Príčiny vzniku bolesti kolena, bedrových kĺbov, na rukách, na prstoch alebo v inej oblasti tela pochádzajú z viacerých zdrojov. Samozrejme, nie naraz od všetkých, ale toto sú hlavné faktory, ktoré tento nepríjemný pocit spôsobujú.

  1. infekcia, nedoliečené choroby – bolesť kĺbov a svalov, hlavne pri pohybe, môžu spôsobiť aj baktérie, ktoré sa vám doposiaľ úplne z tela nepodarilo dostať, a to v dôsledku choroby. Ide o lepší prípad, kedy sa precitlivenosť problematických oblastí dokáže úplne vytratiť.
  2. Bežecké topánkyfyzické preťaženie tela, veľa športu – zdravý životný štýl je určite fajn, ale zas ani so športom či prehnanou fyzickou aktivitou netreba preháňať. Vyhýbať sa je potrebné tým aktivitám, ktoré kĺbom, hlavne bedrovým a kolenu, neprospievajú a po nejakom čase vedia spôsobiť silnú bolesť. Ide primárne o beh (v najhoršom scenári na betónovej ceste) a futbal. Známym pre vás bude určite aj pojem „tenisový lakeť“, ktorý upozorňuje na skracovanie svalov na prstoch, a tým aj na prípadné bolesti zápästia, lakte, ale aj ramena. Nanešťastie ho nezapríčiňuje len tenisová raketa, ale aj nosenie ťažkých nákupov, používanie počítačovej myši a opieranie lakti o stôl atď. Medzi neškodlivé športy patrí napríklad bicyklovanie či skákanie na trampolíne.
  3. veľmi málo fyzickej aktivity, obezita, nevhodná strava – na druhej strane tu máme aj časté sedenie, ale aj dlhé státie, ktoré spôsobia, že v nohách sa vyvinie málo svalov, nakoľko sa dostatočne nenamáhajú. Svaly majú schopnosť zmierniť bolesť kĺbov. Ak pohyb nie je dostatočný, spôsobí to, že kĺby, najčastejšie bedrové a kolená, stuhnú a stanú sa málo pohyblivými. To potom pri zvýšenom pohybe spôsobuje precitlivenosť. K vzniku tohto problému prispieva aj nevhodná strava či obezita. Vysoká váha nezaťažuje len pohybový aparát, ale aj všetky orgány tela. Veľmi dôležitým je obmedziť konzumáciu červeného mäsa a skôr ísť do niečoho ľahšieho, pridať ovocie a zeleninu.
  4. nesprávne držanie tela, nevhodná obuv – bolesť všetkých kĺbov tela, teda nielen chrbtice, ale aj ramena, bedier, kolien a členkov môže zapríčiniť zlé držanie tela napr. aj vplyvom neanatomickej obuvi, ktorá spôsobuje aj iné problémy. Ideálne je nosiť obuv, ktorá vám nohu nestláča, ktorá má nižší opätok, maximálne však do 4 cm. Vysoké opätky spôsobujú problémy a bolesti bedrového a kolenného kĺbu.

Okrem toho si málokto z nás uvedomí, že nesprávne držanie tela podporujeme zlým sedacím sklonom pri počítači. Hlavu nakláňame dopredu, plecia hrbíme, čím trpí celá chrbtica a ramená. Dbajte preto na pravidelné naťahovanie a kontrolu sedu.

  1. sBarlataré zranenie – aj ich dávny, aj nedávny úraz môže spôsobiť, že sa pri týchto spojovacích oblastiach prejaví z času na čas precitlivenosť
  2. nevhodný matrac – našu fyzickú pohodu vo veľkej miere ovplyvňuje aj tento faktor
  3. osteoartróza – bolesť kĺbov však môže byť aj prejavom nielen životnému štýlu, ale aj konkrétnej diagnózy, akou je aj ich preťaženie úzko súvisiace s vekom jedinca
  4. reumatoidná artritída (reuma) – bolesť bedrových kĺbov, kolien či spojov na prstoch ruky najčastejšie zvaľujeme na tento typ zápalového ochorenia, pričom vo väčšine prípadov nie je dôvodom našich problémov. U nás postihuje 1% obyvateľstva a trikrát viac sú naňho náchylnejšie ženy. Ide o dosť závažné zápalové ochorenie, ktoré nepostihuje len kĺbovú blanu, ale rozširuje sa aj na chrupky a kosti.

Bolesť kĺbov a ich súčastí sa neprejavuje len cez deň, ale aj v noci a vedie až k ich opuchu. Medzi sprievodné symptómy zaraďujeme aj zvýšenú únavu. Nanešťastie, liečba reumy býva veľmi málo účinná. Postihuje všetky kĺby na tele od prstoch rúk cez zápästie, ramená, bedrá, nohy a kolená, pričom tie nie sú len boľavé, ale často aj horúce. Táto diagnóza spôsobuje ich hrubnutie, deformáciu, obmedzenú pohyblivosť a viesť môže až k úplnej strate pohybu.

  1. dna – je ochorenie, ktoré vzniká buď zlým stravovacím režimom alebo poruchou obličiek. V minulosti sa jej hovorilo aj choroba kráľov, nakoľko konzumovali najviac mastného jedla. Práve tento typ jedla je príčinou vzniku tejto nemoci. Ide o nerovnováhu medzi vytváraním a vylučovaním sa kyseliny močovej ako aj jej solí von z tela. Preto sa z týchto nevyplavených výlučkov vytvárajú v tele kryštáliky, ktoré sa usádzajú pri kĺboch, čo spôsobuje hlavne pri chôdzi bolesť. Tie neraz opuchnú a sčervenajú. Jediným spôsobom liečby je úprava stravy a najlepšie úplná eliminácia červeného mäsa.
  2. dedičnosť – ide o faktor, ktorý nijako neovplyvníme, iba ak moduláciou genetickej informácie pred počatím. Ak pozorujete, že vaši rodičia alebo starí rodičia trpia bolesťou kĺbov, potom ste aj vy horúcim adeptom na toto ochorenie.

Čo môže bolesť kĺbov a svalov zlepšiť?

Bolesti kolenaVďaka mnohým milovníkom objavovania liečiv a zisťovania príčin problémov je možné nepríjemné pocity eliminovať a stuhnutosť uvoľniť. Nanešťastie však vďaka ním nedochádza k úplnému vyliečeniu problém resp. len málokedy. Všetko závisí od konkrétneho prípadu. Na boľavé kĺby môžete využiť rôzne výživové doplnky a vitamíny, nejednu protizápalovú masť, krém, gél, zábaly, obklady či masáže. Z prírodnej liečby môžeme zmieniť napr. obklad z brezového lístia, borovicového ihličia, kostihoju či horčičného semena. Aplikovať sa môžu na všetky kĺby na tele, čo znamená, že to pomáha napr. aj na veľmi častú bolesť ramena.

Na trhu je aj množstvo liekov, ktoré utlmujú bolesť rôzneho typu, to znamená aj tú, ktorú vám spôsobujú kĺby. Lekár vám môže predpísať aj ich silnejšiu variantu. Mnoho ľudí sa však takýmto tabletkám vyhýba, nakoľko to považujú za viac škodlivé, ako keby sa neliečili vôbec. V lekárni ale môžete lieky na kĺby a chrupavky získať aj bez predpisu, a možno aj budú vyrobené na „prírodnejšej“ báze. Väčšinou však ide len o výživové doplnky.

Kĺbovú činnosť môžete podporiť aj bez toho, aby ste využívali niektorú z vyššie uvedených možností, či hľadali tú najlepšiu kĺbovú výživu. I keď samozrejme, ich dobrý stav to môže len podporiť. Špeciálnym odporúčaním bude, aby ste sa hýbali viac, pokiaľ sa často a dlho nachádzate v jednej polohe. Na druhej strane je nutné pohyb obmedziť, ak ho máte počas dňa až príliš. Najlepším športom, ktorý vás bolesťou kĺbov neprekvapí, je bicyklovanie, joga, pilates, ale aj obyčajné prechádzky.

Dôležitým je aj zmeniť stravovacie návyky a namiesto ťažkého červeného mäsa konzumovať napr. ryby, mliečne výrobky, prírodné rastlinné oleje a pridať si do stravy viac kalcia. V prospech všetkých kĺbov, svalov a orgánov vášho tela bude aj redukcia hmotnosti, čím sa môže stratiť nielen bolesť, ale aj množstvo iných problémov. Samozrejme, chudnutie sa odporúča len vtedy, ak patríte do kategórie pacientov s nadváhou.

Bolia Vás kĺby?

Krém motion free

Počuli ste už o Motion Free?

Ide o špeciálny liek na kĺby a regeneráciu chrupaviek bez predpisu, ktorý vám nielen odstráni bolesť, ale aj vylieči zápal a zabraňuje ich ďalšiemu poškodeniu. To, že ide skutočne o prípravok s vysokou účinnosťou dokazuje nielen množstvo spokojných zákazníkov, ale aj profesionalita výrobcu. Pokiaľ do 90 dní nesplní to, čo sľúbil, výrobca vám vráti peniaze späť. Dôležitým je však rešpektovať rozpis požívania, aby ste dosiahli čo najlepšie výsledky. Má prírodné zloženie, čiže je vhodný pre mnohých pacientov s intoleranciou na niektoré chemické liečivá. S Motion Free sa bolesti kĺbov, chrupaviek a kostí zbavíte za pomerne krátku dobu nadobro. Ďalej už nemusíte hľadať, toto je správne a bezpečné riešenie pre každého.

Prevencia je najlepšie riešenie

Ak vás bolesť kĺbov, najčastejšie kolien, trápi nielen pri namáhavej činnosti, ale už aj v noci či pri chôdzi, odohráva sa v nich buď zápalový proces, alebo došlo k ich opotrebovaniu. Nielen pasívny, ale aj príliš aktívny spôsob života môže viesť k vzniku týchto dlhodobo liečených problémov. Väčšina z nich končí na operačnom stole. Preto je najlepšie nájsť zlatú strednú cestu medzi zdravým pohybom, relaxom a nečinnosťou.

Pokiaľ už trpíte prvými príznakmi a bolesťami kĺbov, nezanedbávajte starostlivosť o nich a už teraz im doprajte dostatočný relax či už v podobe prechádzok, výživových doplnkov, masáží, obkladov alebo Motion Free. Problémy sa zmiernia, v prípade zápalového procesu úplne vyliečia a nepríjemné pocity nadobro zmiznú. Na čo čakať, kým vás vek pripraví o aktívny pohyb? Vďaka mnohým prípravkom tomu môžete predísť a tešiť sa z pohybu ešte veľmi dlho.